איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

טיפים להתמודדות של ילדי קבוצת עמל ומעבר בימים אלו

טיפים להתמודדות של ילדי קבוצת עמל ומעבר בימים אלו

ד"ר שי חן גל: שלום, אני ד"ר שי חן גל מנהל תחום בריאות הנפש בחברת עמל, זאת החברה שההורים שלכם עובדים שמה, אני רוצה לדבר איתכם, אולי במפתיע, על הקורונה. 

אתם יודעים שאני נפגש עם הרבה מאוד ילדים ובני נוער, חלק מהם בתקופה האחרונה מספרים שהכל בסדר וממשיכים כרגיל, אבל חלק מהם אומרים שקשה להם לישון בלילה ולחלקם אין תיאבון וחלק מהם מאוד מודאג ונכנס כל הזמן לאינטרנט להסתכל. אני רוצה להגיד לכם שכל התגובות האלה הן תגובות נורמאליות, הן בסדר גמור, זה נקרא "תגובות נורמליות לאירוע לא נורמלי". 

ההתמודדות הזאת שלנו עם הקורונה זו התמודדות עם אירוע לא כלכך נורמלי. אני רוצה להציע לכם מספר דרכים, שאני בטוח שאם תעשו אותן, אתם תרגישו טוב יותר. 

1. אל תישארו לבד- זה לא הזמן להתבודד, תהיו עם חברים, תיפגשו איתם, תפגשו אותם בפייסבוק, במה שאתם רוצים. תהיו עם חברים, זה משפר את המצב רוח וזה חשוב.

2. תשמרו על שגרה- כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אבל כל עוד אתם יכולים להמשיך לעשות את מה שעשיתם עד עכשיו, זה מאוד מאוד חשוב.

3. תשמרו על היגיינה- לפי הנחיות משרד הבריאות. תרחצו ידיים, תעשו מה שצריך, זה חשוב לא רק מבחינה בריאותית אלא זה שאנחנו שוטפים ידיים ורוחצים אותן, זה גורם לנו להרגיש טוב יותר, כי יש לנו יכולת להתמודד עם מה שקורה. אז תקפידו על זה.

4. יש כזה דבר יותר מידי חדשות- זה חשוב להיות מעודכנים אבל לא יותר מידי. אם אתם נכנסים כל שעה לבדוק מה קורה, זה לא טוב. זה בדרך כלל מגביר את החרדה, תכנסו, תהיו מעודכנים מידי פעם, אבל לא יותר מידי.

5. גרף הפעמון- גם אם קשה לכם אני רוצה שתזכרו את גרף הפעמון. מה גרף הפעמון אומר? תזכרו במקומות שהיה לכם קשה. הקושי עלה עלה עלה הוא הגיע לשיא מסוים אבל תמיד הוא ירד. תמיד יש ירידה. לפעמים הירידה לוקחת כמה שבועות, לפעמים כמה חודשים, אבל תמיד יש ירידה בקושי ואחר כך יש עלייה במצב רוח באנרגיה, בתחושות שלנו. אז תזכרו את זה, את גרף הפעמון, הוא תמיד עולה אבל תמיד יורד. 

6. פעילות גופנית- תקפידו לעשות פעילות גופנית. תרוצו, תלכו, תשחקו כדור סל, כדורגל, לא משנה מה, פעילות גופנית עוזרת לנו להרגיש טוב יותר ומפחיתה את החרדות והדאגות שלנו. 

7. "Fake news "  ["ידיעות כזב"]– הרשת מלאה במידע שקרי, שימו לב, תעשו הבחנה בין מציאות, אמת ובין מידע שקרי שנועד להלחיץ אותנו ולהכניס אותנו לחרדה. אם אתם לא יודעים ומבולבלים, תתייעצו עם ההורים שלכם.

8. אל תישארו עם זה לבד- אם כל מה שאמרנו לא עוזר ואתם עדיין מרגישים חרדה, דאגה או מצוקה, אל תהססו, תפנו לעזרה, תדברו עם חברים שלכם, תדברו עם מבוגרים בסביבה שלכם, עם מי שאתם רוצים, אבל אל תישארו עם זה לבד.

דבר אחרון- יש לכם יותר כוח ממה שאתם חושבים. תאמינו בעצמכם, אני בטוח שביחד נצליח להתמודד עם האירוע הזה בהצלחה.