איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

שלבים במחלת אלצהיימר

משך מחלת אלצהיימר נע בין שלוש שנים לעשרים שנה, כאשר משך תוחלת החיים הממוצעת מרגע אבחון המחלה נע בין ארבע לשש שנים.

מחלת האלצהיימר היא סוג מסוים של דמנציה (קיהיון), ומהווה כ-70 עד 80 אחוזים ממקרי הדמנציה בעולם.

משך מחלת אלצהיימר נע בין שלוש שנים לעשרים שנה, כאשר משך תוחלת החיים הממוצעת מרגע אבחון המחלה נע בין ארבע לשש שנים. אלצהיימר היא מחלה חשוכת מרפא, אשר רבות לא ניתן לעשות לגביה, מלבד לקבל אותה ולהיטיב עם המתמודדים הם המחלה בדרכים רבות ומגוונות.

אמנם המחלה מתבטאת אצל כל חולה אחרת, אך בכל את מקובל לחלק את המחלה לשלבים, על מנת בעיקר להתאים את הטיפול המיטבי ביותר עבור החולה, בהתאם לשלב בו המחלה נמצאת אצלו.

שלב 1

בשלב 1 של אלצהיימר מתחילה פגיעה בתאי המוח, ללא פגיעה בתפקודו של החולה, או סימפטומים שניתן לאבחן שמדובר באלצהיימר.

שלב 2

בשלב זה מתחילה להתבטא ירידה ביכולות הקוגנטיביות של המטופל, אך לא תמיד ניתן לראות שמבור באלצהיימר, כיוון שמדובר בתסמינים שיכולים לאפיין מבוגרים ככלל. המטופל שוכח חפצים או שמות מעת לעת, מה שנקרא, קורה לכולם בגיל מבוגר.

שלב 3

בשלב 3 מתחילה הבחנה של הסביבה לגבי ההפרעות הקוגנטיביות של המטופל. סממני השכיחה מתחילים לחזור על עצמם, המטופלים נוטים לשכוח שמות של אנשים, שלחפצים, מתקשים בתפקוד חברתי, מתקשים בתכנון מראש.

שלב 4

בשלב 4 המטופל חווה המשך ירידה בהתמצאות במרחב, באירועים שקרו, ביכולת מופשטת לבצע משימות מורכבות. המטופל חווה קושי לתכנן, להיזכר באירועים מהעבר, וגם חולשה פיזית מתחילה לבוא לידי ביטוי.

שלב 5

בשלב 5, המטופל זקוק לעזרה על מנת לתפקד. הבלבול הולך וגובר, היכולת לבצע פעולות מורכבות הולכת ויורדת, היכולת להתאים את עצמם לסביבה הולכת ויורדת גם כן. המטופלים כן מסוגלים לבצע צרכים בסיסיים באופן עצמאי.

שלב 6

בשלב 6, החולה בקושי מודע לסביבתו, אינו יכול לזכור אירוע עבר, פנים ושמות גם כן, ויזדקק לעזרה בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות. בשלב הזה החולה כבר לא יוכל לשלוט על סוגריו, וסביר להניח שגם יתקשה לישון. החולים מתחילים לסבול ממחשבות שווא, הזיות, התנהגויות כפייתיות, שוטטות וסיכון עצמי.

שלב 7

בשלב 7, החולה כבר לא מכיר את בני משפחתו, אין לו יכולת לשלוט בצרכיו,דיבורו לא מובן, והוא יזדקק לעזרה רבה מכיוון שהרפלקסים והשרירים אינם גמישים יותר. מצב זה יכול לנוע בין כמה חודשים לכמה שנים של צורך בסיעוד קבוע.

התמודדות עם אלצהיימר בעזרת קבוצת עמל ומעבר

חברת הסיעוד עמל ומעבר לקחה על עצמה לחקור ולהתמקצע בדמנציה בכלל ובאלציימר בפרט. אנשי המקצוע שלנו מומחים ומנוסים בסיוע וטיפול סיעודי לאנשים המתמודדים עם המחלה,באמצעות תרפיות ופעילויות שונות, אשר מסייעות למטופלים להביא לידי ביטוי את שעובר עליהם.

בתי האבות שלנו מציעים ליווי תומך, אוהב ומקצועי, למתמודדים עם אלצהיימר ולבני משפחותיהם.