איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

חורף בריא בגוף בריא: הדיאטניות של עמל בשרון מסבירות

החשיכה המוקדמת, הטמפרטורות היורדות וגם הקרמבו במכולת- כולם מבשרים שהחורף לפנינו. בניגוד לניסיון של רוב האוכלוסייה שלא לעלות במשקל במהלך העונה הקרה, בגיל השלישי יש לשים את הדגש על שמירה על משקל יציב.

החשיכה המוקדמת, הטמפרטורות היורדות וגם הקרמבו במכולת- כולם מבשרים שהחורף לפנינו.

בניגוד לניסיון של רוב האוכלוסייה שלא לעלות במשקל במהלך העונה הקרה, בגיל השלישי בין אם אם אתם מתגוררים בבית ובין אם בבית אבות יש לשים את הדגש על שמירה על משקל יציב ולזכור כי דווקא עודף משקל קל יכול להוות גורם מגן מפני מחלות ופגיעה באיכות החיים.

ריכזנו עבורכם את חמשת הטיפים החשובים שיסייעו לכם לשמור על בריאותכם בחורף הקרוב:

  1. שתיה מספקת – בגיל המבוגר יורדת תחושת הצמא באופן טבעי, בחורף נוסף לכך מזג האוויר הקר ואויר המזגנים מייבש את הגוף וכך ניתן להגיע בקלות להתייבשות. כמה צריך לשתות? תלוי ברמת הפעילות ובמשקל הגוף. עבור רוב האוכלוסייה 10 כוסות ביום יכולות בהחלט להספיק.
    טיפ- מומלץ כמובן לשתות מים, אך אפשר לגוון גם בתה צמחים ואפילו במים חמים עם פלחי לימון וצמחים טריים כמו נענע ומרווה. היום ניתן למצוא בחנויות רבות תה מיובש במבחר טעמים, מצאו את החביב עליכם, הכינו קנקן ושתו להנאתכם.

  2. אוכל חם ומחמם – מזג האוויר הקר והחשכה המוקדמת עושים חשק למזון חם. החליפו את הסלט הקר במרק ירקות עשיר ואת הלחם עם הגבינה במנה יפה של דייסה.
    טיפ- גוונו את הירקות במרק והוסיפו גם קטניות (חומוס, עדשים, שעועית וכו'), אלו יתרמו לתחושת שובע בזכות הסיבים התזונתיים שבהם וגם יהוו מקור טוב לחלבון החשוב כל כך למניעת הידללות שריר המאפיינת את הגיל השלישי.

  3. פחמימות מורכבות – את הדכדוך המוכר של החורף אפשר להקל מעט בזכות הפחמימות המורכבות, אלו מעלות את רמת הסרוטונין במוח וכך משפרות את מצב הרוח.
    מקורות הפחמימות המורכבות מגוונים וכוללים חיטה מלאה (לחם מקמח מלא, אורז מלא וכו'), שיבולת שועל, בטטה, בורגול, קינואה, כוסמת וגריסי פנינה.
    טיפ- שלבו פחמימות מורכבות במהלך היום- הכינו דייסה משיבולת שועל, הוסיפו למרק גריסי פנינה, גוונו את התוספת החמה בארוחת הצהריים בבורגול וקינואה.

  4. ויטמין C – כולנו מכירים את תסמיני מחלות החורף- האף הנוזל, הגרון המדגדג והגוף החלש. לצורך חיזוק הגוף בצורה טבעית מומלץ להגיע לצריכה מספקת של ויטמין C. זהו נוגד חמצון חזק החיוני להגנה על הגוף ובמחקרים נמצא כי הוא עשוי לסייע בהפחתת תסמיני החורף.
    צריכה יומית מומלצת בגיל השלישי היא 90 מ"ג לגברים ו 75 מ"ג לנשים.
    טיפ- הידעתם? בתפוז בינוני אחד יש כ- 100 מ"ג ויטמין C! מקורות נוספים מומלצים לוויטמין זה הם פלפל אדום, עגבנייה, ברוקולי, תות שדה וכמובן פירות הדר.

  5. פעילות גופנית – גם בגיל השלישי חשוב להיות פעיל, כל אחד כמובן בגבולות היכולת שלו. שמירה על מסת שריר חשובה לשמירה על בריאות תקינה ויכולת תפקוד עצמאי. אם אתם יכולים ומזג האוויר מאפשר- צאו החוצה להליכה. האוויר הקריר (השמש שאולי הופיעה פתאום) והמפגש עם הסביבה ישפרו את מצב הרוח  ויחממו את הגוף. אם לא מתאפשר, גם אורח חיים פעיל בתוך הבית חשוב.
    טיפ- חפשו באזור המגורים מסגרת הכוללת פעילות גופנית המתאימה ליכולתכם ושתהיה מקור להנאה. בנוסף ניקיון קל עצמאית של הבית, עליה במדרגות, גינון קל וכו' נחשבים כפעילות בריאה.


אז שיהיה לכולנו חורף חמים ובריא!