איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

מתנדבים מבקרים בבתי אבות סיעודיים

דיירי בתי אבות סיעודיים מרגישים לעתים קרובות בודדים ולא מעורים בחברה. פיתוח קשרים חזקים יותר בין האנשים המבוגרים האלה והקהילה שמסביבם יכולים להוות יתרונות עצומים לצעירים ולמבוגרים כאחד

ילדים מתנדבים בבתי אבות

לאורך החיים שלנו אנחנו עוברים שלבים שונים ומתמודדים עם אתגרים מגוונים. אנחנו משתנים, לומדים,מתפתחים וגדלים, אך דבר אחד נותר לרוב ללא שינוי – הצורך בקשר אנושי. בגיל צעיר בדרך כלל האפשרויות וההזדמנויות להכיר אנשים חדשים הן רבות, אך בגיל מבוגר יותר רבים מבלים את זמנם לבד בלא אדם נוסף שעימו הם יוכלו לחלוק את מה שעובר עליהם. קשישים החיים בבית אבות איבדו לעיתים את האנשים היקרים להם, ורבים מהם סובלים ממגבלות פיזיות המקשות עליהם לצאת מחדרם. במצב זה, קשר אנושי וחברה טובה יסייעו לשמח ולעודד אותם.

מכניסים אור לבית האבות

בית האבות מעניק לדייריו מסגרת העונה על הצרכים הייחודיים להם במסגרת חברתית של בני גילם, אך דווקא ביקור של ילדים ובני נוער עשויים להאיר את יומם. הקשישים מצפים ומחכים לביקור של הילדים, שמכניסים אנרגיה חדשה ורוח רעננה לבית האבות. הקשישים יכולים לשוחח עם הילדים, לשתף עימם את הסיפור המרתק של חייהם ולהעניק להם מניסיונם האישי. הילדים לומדים לתקשר גם עם מי ששונה מהם, מעשירים את השפה שלהם ומלמדים את הקשישים קצת סלנג. שני הצדדים – הילדים והקשישים מתפתחים וצומחים מההתנסות וכל אחד מהם לומד על עולמו של האחר.

איך זה עובד?

ילדים רבים מעוניינים להתנדב בבית אבות, אך לעיתים הם עשויים לחשוש מכך, ולפעמים יש להם שאלות ותהיות רבות; איזו פעילות אפשר לעשות עם הקשישים? איך מתחילים את הקשר? מה יקרה אם הקשר לא יצליח? ועוד שאלות רבות נוספות. כאן חשוב להרגיע – קשישים, כמו כל אדם אחר,ישמחו בעיקר למפגש, וייהנו לשוחח עם הילדים ולשמוע מהם על החוויות שלהם. לרוב הקרח נשבר מהר מאוד והקשר מתחזק והופך להיות לקשר משמעותי גם עבור הקשיש וגם עבור הילד. במקרים רבים הילדים מקריאים לקשישים סיפורים, מסתכלים בתמונות או רואים סרטונים מצחיקים – אחרי הכול, הומור משותף לכולנו.

איך מתחילים להתנדב?

כדי להתנדב צריך קודם כל לבחור בית אבות, ורצוי לבחור במקום שיהיה קרוב לבית שלכם, על מנת שהילד יוכל להגיע לבקר בקלות ובנוחות. לפני שמגיעים יש ליצור קשר עם הנהלת המקום ולתאם הגעה. בדרך כלל תזכו לשיתוף פעולה מלא, שכן הנהלת בית האבות מודעת לצורך של הקשישים בקשר וערה להשפעה הרבה שיש לביקורים על בריאותם הנפשית של הדיירים. בעת הביקור לא חייבים לשהות בהכרח בחדרו של הקשיש, אלא ניתן לפגוש אותו בלובי או בחצר של בית האבות. אם קובעים להיפגש בחדר של הקשיש יש לדפוק על הדלת ולהיכנס רק לאחר שקיבלתם אישור.

התנדבות בבית אבות תעצים גם את הקשיש וגם את הילד, ושני הצדדים יוכלו ללמוד זה מזה לא מעט. הילד יוכל ללמוד מהחוויות הרבות שעבר הקשיש לאורך חייו, והקשיש ישמח לביקורים שיסייעו להפיג את הבדידות שלו.