איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

התמודדות רגשית עם בידוד עקב הקורונה

התמודדות רגשית עם בידוד עקב הקורונה

מנחה: בוא נדבר על הרובד הפסיכולוגי כי הוא מאוד מאוד חשוב. אתה רואה אנשים ממשיכים לטייל, לצאת, גם בחו"ל, גם פה, הפסיכולוגיה פה עוזרת? מזיקה? הזחיחות הישראלית.

איך משאירים אנשים בבית?

ד"ר שי חן גל: אני חושב שזאת שאלת מיליון הדולר. יש היום חמישים, שישים אלף איש בבידוד. אתמול מישהו התקשר אלי, אמר לי: "שי תקשיב, אני כבר שבוע בבידוד, אני חייב לצאת בחמש בבוקר לעשות סיבוב באופניים ולחזור, אני לא אפגוש אף אחד, זה בסדר או לא בסדר?" זאת אומרת, יש פה משהו, שאנחנו צריכים לסמוך ולשכנע את השישים אלף איש האלה, לשמור בכוחות עצמם על הבידוד.

מנחה: בוא עכשיו נשאל ברצינות, מה אמרת לו? תשב בבית או שאמרת לו לצאת?

ד"ר שי חן גל: כמובן שאמרתי לו לשמור על כללי הבידוד, אבל השאלה איך שכנעתי אותו... 

מנחה: זה קשה לשבת בבית שבועיים...

ד"ר שי חן גל: זה מאוד מאוד קשה. וזה לא אנשים שעשו משהו רגע, משהו שהיה בבית ספר, משהו נסע לחו"ל, פתאום הוא נכנס לבידוד. יש שני אסכולות. אסכולה ראשונה אומרת בואו נפחיד אותם. אם אתה תצא החוצה, משרד הבריאות יגיע, משטרה, ילשינו עליך, השיטה הזאתי לא עובדת. השיטה שבאמת עובדת זה לשכנע אותם ולדבר מבחינה אמפטית, שמאוד מאוד קשה לשמור על בידוד וזה שהם ישמרו על בידוד זה מאוד מאוד חשוב. הם תורמים למאמץ הלאומי שלנו לשמור על הקורונה של תתפשט.

מנחה: אתה חייב לגייס אנשים למשימה גדולה מהם.

ד"ר שי חן גל: בדיוק. 

נוכחת נוספת: הבעיה הכי גדולה של הישראלים היא שהם לא סינים, זה מה שמסתמן... 

מנחה: זה גם נכון.

ד"ר שי חן גל: אני חושב שרוב האנשים ממה שאני רואה וממה שאני שומע, זה שכן ברגע שפונים אליהם ומגייסים אותם, ומסתכלים על החלק החיובי ולמה כן חשוב שהם יתגייסו מבחינה אמפטית, אז הם מתגייסים. תחשבו, להיות עכשיו שבועיים בבידוד, לכל אחד מאיתנו, זו כמעט משימה בלתי אפשרית.

מנחה: אני יושב בבית. בבידוד שבועיים מתחרפן כבר... איך אני מעביר את זה עם עצמי? הרי אין פסיכולוג על הקו כל הזמן...

ד"ר שי חן גל: אחד, חשוב מאוד שתשמור על שגרה. למרות שאתה בבית לקום בבוקר. אם אתה יכול לעבוד מול מחשב תעבוד מול המחשב, אם זה ילדים, כמובן שחשוב שיהיו בלמידה מקוונת, לשמור על שגרה. 

דבר שני, זה תזכור שהבידוד הוא בידוד רפואי, הוא לא חברתי. אתה יכול להיות בקשר עם חברים שלך, חשוב שתהיה בקשר, וואטסאפ, רשתות חברתיות, טלפונים, לא להיות לבד.

דבר שלישי, פעילות אקטיבית, כלומר לשמור על שגרה זה לא לקום בבוקר, להדליק את הטלוויזיה ולהתמקד במסך. פעילות אקטיבית. אפשר לעשות תרגילי כושר גם בבית, למרות שאי אפשר לצאת החוצה.


*************