איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

בית אבות סיעודי במרכז

בתי אבות במרכז הארץ ידועים בעיקר במבחר האפשרויות הגדול וכמו כן, גם באיכות החיים הגבוהה בהם. לפניכם מספר דברים, שכדאי לבדוק לפני בחירת בית אבות במרכז.

  • מיקום – אזור המרכז הוא, ללא ספק,  אזור גדול והיות שכך, אחד היתרונות שלו הוא, האפשרות ליהנות מבתי אבות במרכז במגוון נופים שונים כגון נוף עירוני, נוף כפרי וכדומה.
  • מחיר – כמגוון האפשרויות, כך גם טווח המחירים: רחב ביותר! כמובן, ההבדלים במחירים נובעים מההבדלים שכל בית אבות במרכז מציע בהשוואה לשני.
  • צורך – לכל קשיש יש צורך משלו. כאשר מבקרים ב- בית אבות במרכז ומחפשים את המקום המתאים ביותר בשביל יקיריכם, עליכם לבדוק לפני הכל מהו הצורך ולפי זה לבדוק האם באפשרותכם לקבל עליו מענה באותו בית אבות ספציפי. הצורך יכול להיות רפואי, פיזיולוגי, רגשי, משפחתי או כל דבר אחר. לכן חשוב מאוד לברר מהם כל הצרכים ולבחור את בית האבות בהתאם.
  • קרבה משפחתית – ככל שכמות הצאצאים גדלה, שמירה על הקשר הולכת ונעשית קשה יותר ובעיקר כאשר מדובר בגיל מבוגר. לכן חשוב לשמור על קרבה גיאוגרפית לבני המשפחה עד כמה שניתן.

לאחר בחינת הדברים

גם לאחר שקילת השיקולים שהובאו לפניכם, בחירת בית אבות היא איננה משימה קלה. בעיקר כאשר עלול להיות מצב של ריבוי דעות: הקשיש עצמו, בן או בת הזוג, הילדים וכך הלאה כאשר כל אחד מושך לכיוון שלו ולכל אחד יש את הרציונל לבחירת בית אבות מסוים על פני בית אבות אחר. כמובן, כל אחד מן המביעים דעה הוא בעל אינטרסים ובעל כוונות טובות לבחירה מוצלחת!

יחד עם זאת, חשוב לאפשר עד כמה שניתן לקשיש לבחור היות שהוא יחיה בבית האבות והוא נאלץ לעשות את הפרידה מביתו.

המעבר

המעבר מבית, בו אדם גר במשך שנים ארוכות, גידל בו את ילדיו וצבר חוויות עם נכדיו וכך הלאה, לבית אבות במרכז איננו פשוט כלל היות שאין מדובר על נופש זמני, אלא על משך שארית החיים. היות שכך, חשוב מאוד לעשות את המעבר באופן הנעים ביותר לקשיש על מנת להקל עליו את המעבר הקשה ממילא.

אחת הדרכים לעשות זאת היא כאמור שיתוף מלא בתהליך תוך הבנת הרצונות והצרכים של הקשיש ומתן מענה עליהם. כמו כן,

ניתן להיעזר באנשי מקצוע, שיוכלו לעזור לכם להבין יותר טוב את הלך הרוח של יקירכם ובכך להקל על כל המעורבים במעבר

לא פשוט זה.

הקושי של הילדים

גם לילדי הקשישים קשה לעתים לצפות בהוריהם עוברים לבית אבות במרכז היות שגם מבחינתם זוהי חותמת גומי על התבגרותם של הוריהם ומעבר לשלב אחר בחיים. כמובן, ככל שההורים יותר עצמאיים, כך יותר קל לראות במעבר סוג של נופש וככל שההורים סיעודיים יותר, הקושי גדול יותר. היות שכך, לפני מעבר לבית אבות במרכז חשוב לעבד את הרגשות של כל בני

המשפחה ולבצע את המעבר בלב שלם.

רפואה מתבגרת

כאמור, קשישים רבים זקוקים גם לטיפול או השגחה רפואיים. רבים מבתי האבות במרכז יכולים להציע אפשרויות רבות ומגוונות בתחום הרפואה הגריאטרית ואפילו ניתן למצוא בית אבות גריאטרי, בתי אבות סיעודיים במרכז, בית אבות שיקומי במרכז ועוד אפשרויות רבות והכל בהתאם לצרכי הקשיש.

היות שהאפשרויות הן רבות ומגוונות, ועל מנת להקל עליכם את הבחירה, מומלץ לקבל שירות של יעוץ והשמה לבתי אבות וטיפול סיעודי לפני בחירת בית אבות במרכז עבור יקיריכם.