איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

איך טכנולוגיה יכולה לסייע לקשישים?

פיתוחים טכנולוגיים מתקשרים לנו בראש לעולם חדש ומהיר, לצעירים ולקידמה, אך בשנים האחרונות חלה התפתחות מהירה וחסרת תקדים של פיתוחים טכנולוגיים דווקא לגיל השלישי.

פיתוחים טכנולוגיים מתקשרים לנו בראש לעולם חדש ומהיר, לצעירים ולקידמה, אך בשנים האחרונות חלה התפתחות מהירה וחסרת תקדים של פיתוחים טכנולוגיים דווקא לגיל השלישי. כך, במקום לפעור פער עמוק יותר בין קשישים לבין העולם המודרני, אפשר לראות מגמה שמטרתה לקרב את הקשישים לעולם החדש ולאפשר להם לנצל את כל האפשרויות הטכנולוגיה מציעה. 


טכנולוגיות מתקדמות יכולות לסייע רבות לקשישים, לעזור להם לשמור על ביטחונם ואף לשפר את מצבם הרפואי ואת מצב רוחם הנפשי! הנה כמה דרכים מדהימות בהן טכנולוגיה מסייעת לקשישים בבתי אבות ומחוצה לו:


צמידי ניטור

דרך אחת שטכנולוגיה מסייעת לקשישים היא באמצעות צמידי ניטור. צמידי ניטור הם צמידים טכנולוגיים חדשניים המאפשרים מעקב וניטור - צמידים כאלו הם למעשה שעונים חכמים שמאפשרים מעקב רפואי אחר הקשישים, ניטור נתוני לב ומדדים רפואיים אחרים, ספירת צעדים, ניטור איכות השינה, זיהוי של נפילה וקריאה אוטומטית לעזרה לצד אפשרות ידנית לקריאה מיידית לעזרה. אין ספק שמדובר על פיתוח טכנולוגי חשוב עבור קשישים שעוזר לנו - ולהם - לשמור על ראש שקט. שימו לב, ישנם צמידים רבים של מותגים שונים, המשתנים זה מזה בפונקציות שהם מציעים. 


פעילויות פנאי חדשניות

כשאנחנו חושבים על משקפי תלת מימד (VR), משחקי Xbox, אוזניות מתקדמות, טאבלטים ועוד גאדג'טים טכנולוגיים כאלו, לרוב אנחנו לא מדמיינים בראשנו אנשים קשישים שמשתמשים בהם - אלא ילדים וצעירים. אבל זה הזמן לשנות את המחשבה; בבתי האבות של רשת עמל ומעבר אפשר כבר למצוא טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת לפרוץ עולמות עבור קשישים. כך, בבתי אבות ישנם משקפי תלת מימד המאפשרים לקשישים לחוות חוויות טיול מיוחדות מסביב לעולם, משחקי Xbox לשיפור הקורדינציה ולהפעלת הגוף, אוזניות להאזנה למוזיקה ומשחקים וחוויות דיגיטליות המשלבות טיפול אמיתי לשיפור הזיכרון, היציבות והתנועה לצד הנאה, מצב רוח טוב ותחושה צעירה. 


טכנולוגיה חדשנית לבטיחות בבתי אבות

לטכנולוגיה יש חשיבות גדולה עבור פיקוח בבתי אבות. בתי אבות מסוימים ברשת עמל ומעבר כוללים "מוקד מצלמות", מוקד הפועל 24/7 ומחובר לסניפים של בתי אבות בכל הארץ כגון בתי אבות בירושלים ובתי אבות ברעננה. במוקד כזה יושבות תצפיתניות מוסמכות, ומנטרות את כל הפעילות בבתי אבות. כך ניתן לוודא שהתנהלות העובדים היא נאותה, שהדיירים בטוחים, שכבודם נשמר ועוד. כמו כן, התצפיתניות מזהות מצוקה של דיירים, נפילות או פגיעות, ומודיעות מיד לצוותים. מוקדים טכנולוגיים כאלו פועלים גם ביום וגם בלילה, ועושים שימוש בין היתר במנגנון תזוזה ייחודי שמזהה תזוזה חשודה בחדרים. 


אפליקציות לקשישים

יותר ויותר קשישים מגלים את היתרונות של הסמארטפון, ועם השנים צצות עוד ועוד אפליקציות המיועדות לאנשים בגיל השלישי ומסייעות להם. מה למשל? תוכלו למצוא אפליקציות ידידותיות שמתזכרות נטילת תרופות, אפליקציות להקראת טקסטים, אפליקציות שמאפשרות נגישות מרבית בסמארטפון (מסך גדול, כתב גדול, תצוגה נוחה), מערכת SOS לקריאה לעזרה בלחיצת כפתור, וכן אפליקציות לשיפור הזיכרון באמצעות תרגילים שונים. גם אפליקציות לניהול תקשורת עם בני משפחה מהוות כלי חדשני, בטוח ויעיל בזמנים בהם משפחות מתקשות לבקר את יקיריהם או בעת תקופות ריחוק, כפי שאירע בתקופה האחרונה בעת תקופת הקורונה, ברשת בתי האבות שלנו בעמל ומעבר התקיימו שיחות יום יומיום ושוטפות באמצעות תוכנת ה-ZOOM , אפליקציית Whatsapp ו- Skype.