איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

מי זכאי לסיוע מהקרן לרווחת ניצולי שואה?

הקרן לרווחת ניצולי שואה הגדירה תנאי זכאות לקבלת סיוע. לפי ההגדרה הזו, אלו שזכאים לקבלת סיוע מהקרן הם אלו שהוגדרו כניצולי שואה על ידי הגופים הרשמיים: הרשות לזכויות ניצולי השואה,ועידת התביעות וה- B.E.G.

הקרן לרווחת ניצולי שואה הגדירה תנאי זכאות לקבלת סיוע. לפי ההגדרה הזו, אלו שזכאים לקבלת סיוע מהקרן הם אלו שהוגדרו כניצולי שואה על ידי הגופים הרשמיים: הרשות לזכויות ניצולי השואה, ועידת התביעות וה- BEG (קצבת בריאות מממשלת גרמניה).

בנוסף, ניצולי שואה שזכאים לסיוע מהקרן הם אלו אשר:

1. מוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי כזכאים לגמלת סיעוד באמצעות ספקי הסיעוד (חברות סיעוד) והוגדרו ברמת תלות 3/4/5/6.

2. זכאים לקצבת שירותים מיוחדים בהיקף של 112% או של 188%.

3. זכאים לשעות "עזרה לזולת" מטעם משרד הביטחון בהיקף של 66 שעות חודשיות או יותר.

הקרן לרווחת ניצולי השואה מעניקה מגוון שירותי סיוע קצר מועד וארוך מועד לניצולי שואה.

שירות קצר מועד (שעות סול"ם)

שירות הניתן לניצולי שואה שהכנסותיהם אינן עולות על 9,514 ₪, עומדים בהגדרות של ניצולי שואה אשר השתחררו מאשפוז ואינם מקבלים חוק סיעוד. השירות קצר המועד נועד לסייע לניצולי שואה עד שיחזרו לעצמם או יקבלו חוק סיעוד. השירות מעניק 50 שעות למשך חודשיים וניתן לקבל אותו 3 פעמים בשנה, במרווח של ארבעה חודשים בין תקופת שירות אחת לבאה, או חמש פעמים במהלך שנתיים.

הגשת בקשה לסיוע קצר מועד תתבצע על ידי עובדים סוציאליים בבתי חולים בלבד. חלה חובה על חברות הסיעוד לתת 6 שעות בשבוע, וזאת בתוספת לשעות שניתנות על ידי הקרן, לפי הצורך, למעט מקרים בהם הניצול נדחה על ידי הביטוח הלאומי או שלא מוגש חוק סיעוד.

בשנים האחרונות הושק פרויקט "סולם בקהילה", המאפשר להגיש בקשה ל-50 שעות סיוע גם ללא אשפוז, בסיוע עובד סוציאלי בקופת החולים אליה משתייך מבקש הסיוע.

 

סיוע ארוך טווח (9 שעות שבועיות)

ניצולי שואה הזכאים לסיוע ארוך טווח, הם אלו אשר הוגדרו במוסד לביטוח לאומי באחד הפרמטרים הבאים:

-רמת סיעוד 4 ומעלה.

-רמת סיעוד 3 עם 6 נקודות ADL.

-זכאים לקצבה לשירותים מיוחדים המקבילה לגמלת הסיעוד בהיקף 105% או 175%.

-זכאים לעזרה לזולת ממשרד הביטחון בהיקף של 66 שעות חודשיות לכל הפחות.

 

כיצד ניתן לקבל סיוע מהקרן לרווחת ניצולי השואה?

ניצולי שואה אשר נמצאו כזכאים לסיוע מהקרן לרווחת ניצולי שואה, אינם מחויבים להגיש בקשה וטפסים. כיום הגורמים המממנים מעבירים את פרטי הזכאים לקרן, ולאחר קבלת הטפסים הקרן פונה לספק הסיעוד של הניצולים הזכאים.

במקרה בו הוכרתם על ידי המוסד לביטוח לאומי כמקבלי גמלת סיעוד / שר"מ, ואתם עומדים בתנאי הזכאות שהוגדרו על ידי הקרן אך לא קיבלתם עדכון בדבר זכאותכם מספק הסיעוד שלכם - מומלץ שתיצרו קשר עם הקרן לרווחת נפגעי השואה כדי לברר את זכאותכם. כמובן שהעובד הסוציאלי בסניף הסיעוד אליו אתם שייכים, ישמח לסייע בנושא זה ולהסדיר את הזכאות מול הקרן.