איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

התנהלות פיננסית בגיל השלישי

הגיל השלישי הוא שלב אחר בחיים, שדורש מאיתנו התנהלות פיננסית אחרת לגמרי. זה הזמן להוריד רגל מהגז, לבלות עם חברים ומשפחה, לפתח תחביבים חדשים ולטייל.

הגיל השלישי הוא שלב אחר בחיים, שדורש מאיתנו התנהלות פיננסית אחרת לגמרי. זה הזמן להוריד רגל מהגז, לבלות עם חברים ומשפחה, לפתח תחביבים חדשים ולטייל. אך באותה נשימה, ההכנסה יורדת באופן משמעותי והופכת להיות בעיקרה פנסיה, ופתאום יש להתאים את ההוצאות להכנסות הנמוכות. בנוסף, עשויים להגיע למצב הדורש הוצאות בריאות של טיפול סיעודי ודיור מוגן, ויש לקחת גם הוצאות אלו בחשבון.

אז איך מתנהלים כלכלית בצורה נכונה גם בגיל השלישי? הנה כמה טיפים מנצחים:

התנהלות עם קרן פנסיה

אם הסכום החודשי שלכם מגיע בעיקר מקרן הפנסיה ואין לכם הכנסות נוספות, יש להבין כיצד להתנהל נכונה עם הסכום הזה, שלרוב הוא לא גבוה במיוחד. מומלץ לבנות תקציב חודשי המורכב מההכנסות וההוצאות שלכם. אחרי שהבנתם על מה אתם מוציאים ומה אתם מכניסים, כדאי לתעדף את ההוצאות שלכם ולהבין היכן אתם יכולים לצמצם אותן.

שימו לב - אל תקבעו תקרת תקציב שלא תוכלו לעמוד בה; מעבר להוצאות בסיסיות כמו חשבונות או מזון, הכניסו גם את ההוצאות השונות כמו בילויים וטיולים, בהתאם למצב הפיננסי, כך שתוכלו לצמצם את הוצאות אך עדיין לשמור על אורח חיים מהנה כיאה לגיל. כמו כן, מומלץ לבדוק את ההנחות וההטבות המגיעות לכם מכשהגעתם לגיל השלישי (למשל, הנחות בארנונה, בתחבורה ציבורית ובעמלות שונות), וכן את הפעילויות השונות שניתנות לגיל השלישי.

אפשרויות חיסכון והשקעה

אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע להתנהלות פיננסית נכונה בגיל השלישי היא לחסוך מראש לשנות הגמלאות. עם השקעות נכונות, ניתן לחיות בצורה נאותה מרווחי ההון השונים ולהרוויח הכנסה פאסיבית נוחה לצד תשלום הפנסיה. כדברי חכמים - מי שבישל בערב שבת, יאכל בשבת. בהקשר להתנהלות כלכלית, אין יותר נכון מכך... ובייחוד כאשר אנו בפנסיה.

כיום מומלץ להשקיע בקופת גמל להשקעה או קרנות השתלמות, שני אפיקי חיסכון והשקעה שנחשבים אטרקטיביים וטובים עם רווחים יפים. קופת גמל להשקעה מעניקה הטבה לבני הגיל השלישי - היא מאפשרת לשמור על נזילות הכספים. כמו כן, יש לה יתרונות נוספים כמו אפשרות ניהול השקעות מקצועי, יתרונות מס שונים והקלות להתנהלות עם החיסון. 

אם לא חסכתם מראש, נסו לבדוק כיצד תוכלו בכל זאת לקבל הכנסה נוספת - למשל, למכור את הבית ולעבור לגור בדירה קטנה יותר, ואת סכום ההפרש להשקיע באפיק השקעה. כמו כן, ישנן עבודות המותאמות לגיל השלישי ויאפשרו לכם לקבל הכנסה נוספת וכן לשמור על שגרת חיים פעילה.

התכוננות לעתיד

הגיל השלישי הוא הזדמנות נהדרת לבלות ולהנות, אבל כשמגיעים לגיל השלישי כדאי לחשוב גם רחוק יותר, ולקחת בחשבון גם את המצב הבריאותי - למשל, יש לקחת בחשבון הזדקקות לבית אבות סיעודי, דיור מוגן איכותי וטיפול סיעודי, וכן מכשירי עזר שונים או שיפוץ הדירה והתאמתה למצב הבריאותי חדש. כל אלו דורשים מכם לשים כסף בצד גם בגיל המבוגר,  שכן הוצאות סיעוד יכולות להגיע לסכומים גבוהים!

מומלץ מאוד לקבל ייעוץ מקצועי לקראת הפרישה, כדי לדעת מה יש לכם מבחינה פיננסית ומול מה אתם מתמודדים: פנסיה, נכסים כאלה ואחרים ועוד. כמו כן יש לזכור שקיימת גם קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי, והיא גדלה מעט ככל שהגיל עולה. אומנם זה לא סכום משמעותי, אבל כשמחברים אותו לכל השאר - אין ספק שהוא מביא תועלת רבה.