איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

לחצן מצוקה לקשישים סיעודיים

לחצן מצוקה מסייע לקבלת עזרה מיידית בשעת חירום. זכאי גמלת סיעוד יכולים לקבל כפתור מצוקה בחינם, תמורת חלק משעות הטיפול השבועיות. המדריך המלא.

לחצן מצוקה הוא כלי חיוני המאפשר להזעיק עזרה וסיוע בשעת חירום, היישר מבית המטופל. יש מספר סוגים של לחצני מצוקה, גם כאלה המיועדים למקרי חירום כלליים כגון פריצה, שריפה ועוד. במאמר זה נדבר על כפתורי מצוקה ייעודיים לקשישים סיעודיים, זכאי גמלת סיעוד של המוסד לביטוח לאומי.

איך עובד לחצן מצוקה

כפתור מצוקה מותקן בדרך כלל על הקיר באחד מחדרי הבית. לחיצה על כפתור המצוקה משדרת מסר מיידי לגורמים הרלוונטיים, שמגיעים לבית הלקוח במהירות האפשרית.

יתרונו הגדול של לחצן מצוקה הוא המיידיות בה הוא עובד. הלחצן אינו תלוי בשום מכשיר חיצוני אחר (כמו טלפון נייח או נייד), לא מחייב לזכור מספר טלפון ופועל באופן מיידי. ברגע שמתקבלת קריאת מצוקה במוקד, מייד מוצגים כל פרטי הלקוח כדי לקבל החלטה כיצד לנהוג בהתאם למקרה.

לחצן מצוקה לקשישים

לחצן מצוקה לזכאי גמלת סיעוד

כפתור מצוקה הוא אחד מהאפשרויות למימוש זכאותכם לקבלת גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי - מימון מטפל סיעודי זר או ישראלי, מרכז יום לקשיש, לחצן מצוקה וקבלת מוצרי ספיגה. ניתן לשלב בין שעות טיפול שבועיות ובין לחצן מצוקה, בתמורה להפחתה של רבע שעה משעות הטיפול (לדוגמה, במקום 10 שעות - תוכלו לקבל 9.45 שעות וגם לחצן מצוקה).

המוקד פועל 24 שעות ביממה בכל ימות השנה, ובנוסף למתן מענה לכל קריאה - מוזעקים גם גורמי טיפול ובני המשפחה. כמו כן זכאי גמלת סיעוד יכולים לקבל שירותי "לחצן מצוקה מורחב", הכולל איש קשר אישי הנותן מענה לכל קריאה (זאת בתמורה לחצי שעה נוספת על חשבון שעות טיפול שבועיות).

חיפוש ספקי שירות לזכאי גמלת סיעוד >

כפתור מצוקה נייח לעומת נייד

השירות לזכאי גמלת סיעוד כולל לחצן מצוקה קבוע המותקן על קיר, וכן גם כפתור מצוקה נייד על גוף המטופל. בצורה כזו ניתן להבטיח מענה וטיפול מיידיים, גם במקרים בהם המטופל אינו מסוגל להגיע ללחצן שהותקן על קיר הבית (כגון מקרי נפילה).

כמה עולה לחצן מצוקה

כל אחד יכול לרכוש כפתור מצוקה מכיסו הפרטי, ולהתקין אותו בבית ההורים או קרובי משפחה אחרים הזקוקים להשגחה. ההבדל, מן הסתם, יתבטא בעלויות גבוהות יותר בהשוואה ללחצן מצוקה הניתן לזכאי גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי.

לחצן מצוקה פרטי ניתן להשיג בחברות כגון נטלי, מוקד אמון ועוד - וכן מעמותות כגון יד שרה (ראו בהמשך). כמו כן ניתן לרכוש כפתור מצוקה באינטרנט במחירים נוחים מאוד. מחיר של לחצן מצוקה פרטי יכול לנוע בין כמה עשרות שקלים עד כדי 1,000 שקל ויותר. כמו כן דמי המנוי עולים גם הם כמה עשרות עד כמה מאות שקלים בחודש.

לעומת זאת, זכאי גמלת סיעוד מקבלים לחצן מצוקה חינם וללא תשלום - תמורת רבע שעת טיפול בשבוע. המשמעות הכספית משתנה בהתאם לרמת הזכאות שנקבעה: רבע שעת טיפול שווה 64 שקלים לשבוע ברמה 1, וכן 51.25 שקלים לשבוע ברמות 2 עד 6.

יש לזכור שהלחצן מאפשר להזעיק עזרה במקרה חירום, אך הוא אינו כולל כיסוי עבור מתן הסיוע עצמו. על כך יש לשלם באופן נפרד לנותן השירות (אמבולנס, רופא ועוד).

זכאות ללחצן מצוקה במקרים נוספים

גם מי שאינו זכאי לגמלת סיעוד, יכול לקבל כפתור מצוקה בסבסוד כלשהו בתנאים הבאים:

  • במסגרת קהילה תומכת - יש לפנות לעובד סוציאלי בעירייה / במועצה המקומית לבירור זכאות.
  • אלמנות והורים שכולים זכאי משרד הביטחון - יש לפנות למשהב"ט לבירורים.
  • עמותת יד שרה - לחצן מצוקה ללא דמי מנוי חודשיים. יש תשלום חד פעמי על התקנה, גיבוי סוללה ודמי פיקדון.

כמו כן ניתן להתקין לחצן מצוקה בחינם - לבני 70 ומעלה הגרים לבד, הרחק ממשפחתם. להזמנת התקנה בחינם יש ליצור קשר עם עמותת יד שרה בטלפון *6447 או באתר העמותה.