איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

כאבי גוף שכיחים בגיל השלישי

אאוץ׳.. אוי... אוף! ככל שאנחנו מתבגרים, השרירים שלנו הולכים ומתהדקים, הגידים והרצועות מאבדים מגמישותם ולגוף לוקח זמן רב יותר להחלים ולהשתקם מפגיעות

אאוץ׳.. אוי... אוף! ככל שאנחנו מתבגרים, השרירים שלנו הולכים ומתהדקים, הגידים והרצועות מאבדים מגמישותם ולגוף לוקח זמן רב יותר להחלים ולהשתקם מפגיעות - כך למעשה הכאב בקרב בני הגיל השלישי הופכים במקרים רבים לכרוני ומתמשך כזה שפוגע באיכות החיים.

ראשית כל, חשוב להבין שאי טיפול בכאבים ובמחושים בקרבאנשים מבוגרים, עלול להפוך את הכאבים לכרוניים ובכך לפגוע בפעילות היומיומית. מבוגרים רבים, בני הגיל השלישי וגיל הזהב, נוטים לעתים להתייחס בביטול לכאבי פרקים ולכאבי גוף אחרים מתוך השלמה כי אלו חלק מהליך ההזדקנות, ומעדיפים ליטול כדור נגד כאבים או לסבול את הכאב בשקט. בפועל כאבים לא מטופלים עלולים להפוך במהרה לכרוניים ולפגוע מאוד ביכולות הנדרשות לתפקוד שוטף. לכן, בין אם אלה כאבים עצביים או כאבים בגב התחתון - אל תתעלמו, אל תתמהמהו ואל תחכו עד שהכאב ישבש באופן רציני את אופן ורמת התפקוד היומי שלכם!

סוגי הכאבים השכיחים ביותר בקרב מבוגרים

קיימים מספר סוגי כאב המשפיעים על רבים מבני הגיל השלישי בין אם מדובר בקשישים הנזקקים לשירותי סיעוד על ידי מטפלות סיעודיות ובין אם מדובר בקשישים בתיפקוד מלא, ביניהם:

o     כאבי פרקים ודלקות בכף היד, בברכיים, בירכיים או בעמוד השדרה.

o     התעוררות משינה עם מפרקים נוקשים.

o     כאבים בגב התחתון או בצוואר.

o     כאבי עצבים.

מהם הגורמים הנפוצים לכאבים אלה?

הנה כמה מהסיבות הבולטות שעלולות לגרום לכאבים הנ"ל

א.     דלקת פרקים – נוצרת כתוצאה משחיקה מתקדמת של סחוס המפרק, שכבר לא מסוגל לרפד את מגע העצמות זו בזו.מצב זה גורם לכאבי פרקים, לדלקות ולנוקשות מפרקית.

ב.     פריצת דיסק – נוצרת כאשרהג׳ל בתוך הדיסק פורץ החוצה, לוחץ על העצבים בעמוד השדרה, וגורם לכאבים בגב התחתון או בצוואר.

ג.      כתף קפואה – נוצרת כאשר מתפתח עיבוי של רקמות החיבור באזור מפרק הכתף, והרקמות הללו מתחילות להתהדק ולהפריע לתנועת הכתף.

ד.    דורבן העצם – נוצר כאשר מתפתח גידול של עצם לאורך עמודהשדרה או באזורים אחרים בגוף (כמו כתף, ירך, ברך או כף הרגל). הלחץ שיוצר הדורבן,כלומר העצם שגדלה, גורם לכאבים באזור הדורבן.

על אפשרויות הטיפול המובילות

ישנם כיום כל מיני טיפולים שנועדו לסייע לגוףלשחזר את התפקוד המקורי שלו, כך למשל:

1.     עיסוי רפואי מותאם.

2.     טיפולים אלטרנטיביים שונים דוגמת דיקור סיני או קריותרפיה (סאונת קור) שיכולים להקל על הכאבים ולסייע במסגרת טיפול בפיברומיאלגיה (דאבת השרירים), במקרים של דלקות פרקים או בכאבים כרוניים אחרים.

3.     תזונה נכונה – בין היתר מומלץ לשלב בתזונה את אותם מזונות שנחשבים כאנטי דלקתיים, כמו פירות וירקות טריים. תזונה עשירה בפירות ובירקות טריים היא התזונה האנטי דלקתית הטובה ביותר העומדת לרשותכם.

4.    באם לא נותרת ברירה,קיימת כמובן גם האפשרות לפנות להליך כירורגי.

כך או כך, בחירה באורח חיים בריא הכוללת לא רק תזונה נכונה אלא גם פעילות גופנית קבועה ככל הניתן (בעיקר שחיה שהיא פעילות מהנה שלא פוגעת במפרקים) יכולה להיות התרופה הטובה ביותר.