איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

7 דרכים כיפיות להאריך ימים

התבגרות מוצלחת איננה עניין גנטי בלבד. למעשה, מחקר שנעשה באוניברסיטת הרווארד קבע שהימנעות מצריכה מוגברת של אלכוהול ומעישון בכלל, כמו גם ביצוע פעילות גופנית קבועה, נישואים יציבים, שמירה על משקל תקין, פיתוח מנגנוני התמודדות רג

אם היינו מציעים לכם להשמין, לשתות יין, לאכול שוקולד ולישון כדי לחיות יותר שנים, הייתם בטח חושבים שאנחנו צוחקים. מתברר שהכל אמיתי  

התבגרות מוצלחת איננה עניין גנטי בלבד. למעשה, מחקר שנעשה באוניברסיטת הרווארד קבע שהימנעות מצריכה מוגברת של אלכוהול ומעישון בכלל, כמו גם ביצוע פעילות גופנית קבועה, נישואים יציבים, שמירה על משקל תקין, פיתוח מנגנוני התמודדות רגשיים והשכלה גבוהה, יכולים כולם לסייע באריכות ימים.

כלומר – הרבה מההיבטים שקשורים בכמות השנים שנחיה ובאיכות החיים שתהיה לנו, קשורים בנו. אבל, מתברר שיש גם דברים ממש מהנים (יותר מפעילות גופנית או התנזרות מעישון) שיכולים ממש לשפר אורח החיים שלכם גם בגיל השלישי

קיימו יחסי מין

האם סקס מונע הידרדרות והגעה למצב של טיפול סיעודי? ייתכן מאוד שכן. מחקרים הוכיחו שפעילות מינית מספקת סוג של "שכבת הגנה" לבריאות. למעשה, מחקר גילה שגברים שגומרים כמאה פעמים בשנה יכולים להגדיל את תוחלת החיים שלהם בשלוש עד שמונה שנים ולהפחית במחצית את סיכון התמותה. סקס מפיג מתחים, הוא חיוני לבריאות הגוף והנפש ומשחרר מגוון כימיקלים מועילים בגוף. 

שתו יין אדום

ביין אדום יש רסברטרול, נוגד חמצון שפועל כנגד השפעות ההזדקנות. צמחים בהם יש רסברטרול, משתמשים בו כדי להילחם בזיהומים פטרייתים, קרינה אולטרה סגולה ופציעות. עבור בני האדם, נוגד החמצון הזה הוכח במחקרים כמגן מפני תסמונת מטבולית, סוכרת, מחלות לב ועוד. 

הצריכה המומלצת לנשים היא עד 7 כוסות יין בשבוע, ולגברים עד 14 כוסות לשבוע ימים (מומלץ שלא לשתות אותן בבת אחת, אלא לחלק אותן על פני על הימים).

איכלו שוקולד מריר

בשוקולד המריר (70 אחוזי מוצקי קקאו ומעלה) קיימת כמות גדולה של נוגדי חמצון המגנים על גופנו מפני הזדקנות. אכילת שוקולד מריר עשויה להוריד את לחץ הדם ואת הכולסטרול ולסייע לבריאות הלב. 

על פי מחקר שנעשה על בוגרי אוניברסיטת הרווארד, משתתפים שאכלו עד שלוש חפיסות שוקולד בחודש זכו בסיכון נמוך ב-36 אחוזים למוות בטרם עת. שימו לב רק שלא לעלות על הכמות הזאת ולאכול רק שוקולד מריר איכותי עם כמה שיותר מוצקי קקאו.

חייכו והקיפו את עצמכם באנשים מצחיקים

לא משנה אם אתם בבית אבות או בבית. מדענים נורווגים גילו כי מי שמשלב הומור בחייו יכול להאריך את תוחלת החיים שלו, שימו לב, בעד שמונה שנים יותר. צחוק, מתון בעוצמתו, עוזר לשמור על האלסטיות של כלי הדם ואף הוכח כגורם שעשוי לסייע להישרדותם של חולי סרטן שהצחוק ממלא חלק מהותי בחייהם. 

חיוך מסייע לנטרל השפעות של לחץ, וגם אם לפעמים "תזייפו" אותו, הגוף יאמין לכם שהכל טוב והחיוך עשוי להפוך לאמיתי.

השתמשו בחוט דנטלי 

לא נשמע כיף כ"כ להשתמש בחוט דנטלי? כנראה ששכחתם את ההרגשה שאחרי. אז מה הקשר בין בריאות השיניים לאריכות ימים ואורח חיים בריא? ובכן, שימוש בחוט דנטלי מסייע במניעת דלקת חניכיים, עדות לזיהום חיידקי כרוני בפה. 

החיידק שגורם לדלקת החניכיים יכול להשפיע לרעה על התפקוד הלבבי שלנו, להוביל לסרטן הפה, לתרום להצטברות פלאק בעורקים ולהביא את הגוף להקצות משאבים ממערכת החיסון כדי להילחם בו - מה שגם גורם להצטמצמות העורקים.

על פי ההערכות כמה רופאים גריאטרים, שימוש יומיומי בחוט דנטלי שווה ערך לשנת חיים אחת בתוחלת החיים.

הגדילו את הישבן

כן, זו לא בדיחה. חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה, גילו שנשים עם ירכיים וישבן גדולים יותר נמצאות בסיכון נמוך יותר לחלות במחלות לב ומטבוליזם. 

על פי ההשערות, כאשר השומן מתאסף באזור זה, הוא מסייע לספיגת חומצות שומן שעלולות לגרום לסתימת עורקים. 

עודף משקל קל מוביל לאריכות חיים גדולה יותר מאשר השמנת יתר משמעותית או רזון קיצוני. 

זה לא אומר שאתם צריכים לנסות לעלות במשקל במתכוון אם אתם במשקל תקין. תסמכו על הטבע בעניין הזה. 

שנו מספיק

שינה טובה ומספקת היא קריטית לוויסות תפקוד התאים. בזמן השינה הגוף שלנו עובר תהליכי החלמה והתאוששות חשובים אשר משפרים את רמות האנרגיה ואת תפקוד המערכת החיסונית. דפוסי שינה קבועים, כמו התעוררות והירדמות באותן שעות מדי יום ושינה של 9-7 שעות מדי לילה משפיעה לטובה על תוחלת החיים.

מאמר באדיבות Liva, מגזין אורח חיים בריא