איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

למה מעבר לבית אבות יכול להיות חיובי?

המעבר לבית אבות יכול להיות מפחיד ומלא חששות, ולפעמים ישנה התלבטות ארוכה של בני המשפחה ושל הקשיש האם בכלל לבצע מעבר שכזה.

המעבר לבית אבות יכול להיות מפחיד ומלא חששות, ולפעמים ישנה התלבטות ארוכה של בני המשפחה ושל הקשיש האם בכלל לבצע מעבר שכזה. חשוב לדעת שמעבר לבתי אבות יכול להיות דווקא חיובי מאוד - שכן הוא מקיף את הקשיש מכל עבר, עוזר להפיג את הבדידות ואפילו משפר את היכולות הקוגניטיביות!

הנה כל הסיבות למה אתם צריכים לשקול מעבר לבית אבות עבור היקר לכם:

הפגת הבדידות

המשפט הידוע אומר "לא טוב היות האדם לבדו", ואין ספק שאחד האתגרים הכי משמעותיים שקשישים מתמודדים איתם הוא הבדידות - גם בתחושה הפנימית, וגם באובדן של חברים סביבם (וכמובן של בן/בת הזוג). בתי אבות מספקים דרך מצוינת להתמודד עם הבדידות, לרכוש חברים חדשים, להיות מוקפים באנשים בכל עת ואף פעם לא להרגיש לבד.

חוגים ופעילויות

בבתי אבות אפשר למצוא אינסוף פעילויות, חוגים ותרבות. קשישים יכולים לפתח מיומנויות חדשות, להנות מהצגות תרבותיות, ולקחת חלק בחוגים שונים שמציע כל בית אבות. הפעילויות האלו משפיעות משמעותית על מצב הרוח של הקשישים, ולכן משפיעות באופן עמוק על המצב הנפשי והבריאותי של הקשיש, ואפילו יכולות לשפר את היכולות הקוגניטיביות.

שירותי בריאות וצוות צמוד

אחד היתרונות המשמעותיים של הסתייעות בחברות סיעוד ובבית אבות הוא הפיקוח הבריאותי. בכל זאת, עם הגיל עולות גם הבעיות הרפואיות, וקשישים רבים מתקשים גם עם הפעולות הפשוטות ביותר. בבית אבות הם יוכלו למצוא סיוע ותמיד יהיו בסביבה של צוות רפואי ופסיכולוגי לכל בעיה שעלולה לצוץ. בתי אבות משתנים זה מזה ברמת הסיוע והפיקוח - מבית אבות המיועד לעצמאיים ועד בית אבות לתשושי נפש שנמצא בפיקוח תמידי.

מסגרת

ככל שמתבגרים, כך הצורך במסגרת הופך חשוב יותר. קשישים עלולים לאבד מגע עם העולם אם הימים שלהם מעורבבים, לא ברורים ומשתנים מיום ליום. לעומת זאת, בבתי אבות שגרת היום היא קבועה לגמרי - מהפעילויות, הארוחות ואירועים אחרים בלוח הזמנים. השגרה ולוח הזמנים הקבוע מאפשרים לדיירים להרגיש בטוחים יותר, וכן מונעים בדידות ודיכאון.

ביטחון ופיקוח

בבית אבות הקשישים בטוחים מכל פגיעה או נזק שעלול להיגרם להם בחוץ. הסעיף הזה משמעותי מאוד בעיקר כשמדובר על חולים סיעודיים כמו חולי דמנציה, שעלולים לשכוח לנעול את הדלת בלילה, או אפילו ללכת לאיבוד ולא למצוא את דרכם חזרה. בבית אבות דבר כזה כמובן לא יקרה, שכן הקשישים תמיד יהיו בטוחים בין כותלי המבנה. כמו כן, בבתי אבות מסוימים, כמו בתי האבות של עמל ומעבר, קיים מוקד מצלמות  מתקדם הפועל 24/7, ומתריע במידיות בפני כל בעיה (כמו אובדן הכרה, נפילה, יציאה מהמחלקה, וכדומה).

לפני שמבצעים את המעבר לבית אבות, חשוב לבדוק היטב את המוסדות השונים כדי למצוא את המקום הטוב ביותר עבור היקרים לכם. כדאי להתחשב במיקום (חשבו היכן יהיה הכי נוח לכם לבקר), אבל אל תשכחו להתייעץ גם עם הקשיש ולוודא שהוא מסכים עם הבחירה שלכם במוסד מסוים כדי שבסופו של דבר כולם יהיו מרוצים והחוויה תהיה חיובית לכל הצדדים!

אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, בתי האבות של עמל ומעבר ישמחו לתאם איתכם ביקור במיקום הרלוונטי עבורכם.

לרשימת בתי האבות שלנו לפי מיקום, לחצו כאן.