איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

באילו מקרים כדאי לשקול מעבר לבית אבות סיעודי?

זה אך טבעי שיהיו לך חששות לגבי יכולתך לחיות בביתך לאחר טיפול במחלת הסרטן. ייתכן שיהיה לך שינוי פיזי זמני או קבוע, או צורך רחב יותר לסיוע והשגחה בריאותית.

מתי כדאי לעבור לבית אבות סיעודי

אם הבית כבר לא מהווה אופציה, עליך לשקול מעבר לעבר בית אבות סיעודי המעניק טיפול במגורים.

אנשים רבים מתנגדים לרעיון המעבר לבית אבות סיעודי. אתה עשוי להרגיש צעיר מדי או פוחד מויתור על שליטה רבה יותר בחיים. אך עליך לזכור כי המהלך עשוי להיות זמני. כמו כן, במתקן טיפול טוב עם סביבה תומכת, ייתכן שבאמת תרגיש יותר בטוח לתת לאנשים אחרים לעזור לך עם משימותיך.

עליך לדבר עם בני המשפחה והצוות הרפואי שלך לגבי השאלה, האם ייתכן שיש לך צרכי בריאות ובטיחות שכבר לא יכולים להתנהל בביתך. יחד אתם תוכל לזהות את הצורך בפתרון הבעיה ובתמיכה.

מצבים בהם כדאי לשקול בית אבות סיעודי

בריאות גופנית: מגבלות שנגרמו על ידי מחלות כרוניות או נכות פיזית עלולות לגרום לקושי בביצוע פעילויות יומיומיות כגון הליכה, הלבשה, רחצה והכנת ארוחות.
בריאות נפש: האבחון של הפרעות פסיכיאטריות כגון דיכאון, חרדה, פסיכוזה או דמנציה עלולים לגרום לבלבול, חוסר התמצאות או בידוד.
חששות לגבי תרופות: חוסר יכולת לקחת תרופות על פי הנחיות או צורך אפשרי בתרופות או דיאליזה תוך ורידי.
מערכות תמיכה: חוסר מערכת תמיכה, כגון חברים ובני משפחה שיכולים להיקרא בעת חירום ולסייע כאשר אתה זקוק להם.
פיננסים: קושי בניהול העניינים הכספיים שלך או אי היכולת לעמוד בטיפול ותחזוקת הבית בהתאם למקורות ההכנסה השוטפים.

השירותים שנותן בית אבות סיעודי

מתקני סיעוד מסוימים מספקים טיפול סיעודי לחולים שאינם מבוגרים בהכרח. זה מאפשר לדייר להתחיל בסביבת דיור מוגנת ולעבור מאוחר יותר לבית אבות רגיל אם הצרכים הרפואיים משתנים. עליך לבקש מידע נוסף מהצוות הרפואי או מהמטפלים הסיעודיים.

להלן סקירה של השירותים והמגורים בבית אבות סיעודי:

הגדרה

בית אבות סיעודי מיועד לאנשים שזקוקים לטיפול סיעודי מקצועי וקבוע על ידי מטפל או מטפלת סיעודית. הם מספקים שילוב של דיור, שירותים בתמיכה אישית ובריאותית שנועדו לענות על הצרכים של אנשים שזקוקים לעזרה עם הפעולות היומיומיות שלהם. הדיירים מסתמכים על סיוע ברוב או כל הפעולות היומיומיות כגון: ארוחות, רחצה, הלבשה ושירותים. השגחה רפואית קבועה וטיפול שיקומי זמינים במקום. מתקנים אלה חייבים ברישיון על ידי המדינה וצריכים להיות מפוקחים על ידה.

שירותים

השירותים של בית אבות סיעודי כוללים ארוחות, שירותי ניקיון, תחבורה, קידום בריאותי ותוכניות פעילות גופנית, שירותי כביסה אישיים, ופעילויות פנאי חברתיות. המקום מספק גישה לשירותי בריאות ושירותים רפואיים כגון מערכות שיחת חירום, רחצה, הלבשה, ניהול תרופות ומסייע כנדרש עם אכילה, הליכה וטואלטיקה. השירותים כוללים טיפול רפואי, סיוע בטיפול אישי, ארוחות, ניהול משק בית ופעילות חברתית. כמו כן, הוא מספק טיפול סיעודי מיומן 24 שעות ביממה והשגחה רפואית לחולים אקוטיים יותר (אנושים), צעד אחד מתחת לטיפול בבית חולים.

תשלום

התשלום יכול להיות משולם על ידי פוליסת ביטוח סיעודית או על ידי שירותי הרווחה, אבל רוב האנשים משלמים את מרבית העלות בעצמם. העלויות משתנות בהתאם לרמת הטיפול והשירותים הניתנים. לפעמים משולם על ידי מקור פרטי, פוליסות ביטוח בריאות פרטיות או פוליסות ביטוח סיעודי. העלויות משתנות בהתאם לרמת הטיפול ולשירותים הניתנים והתשלום יכול להגיע מהכיסוי הביטוחי שלך, מכספים אישיים או משילוב של שניהם.

גורמים שיש לשקול במעבר

רישוי והסמכה: האם המתקן מורשה, מוסמך והאם יש לו רקורד טוב של מתן טיפול איכותי?
עלות: איך העלויות יכוסו ועל פי איזה הסדר?
סיוע: האם המתקן מספק סיוע רפואי ואישי שאתה צריך לנהל את צרכי היומיום שלך?
פילוסופיית הפעילות: מהן המטרות שיש למתקן למען הדיירים? לדוגמא, אין המתקן מעודד דיירם להיות פעילים ועצמאיים?
טיפול רפואי: האם יש במקום גישה סבירה לטיפול רפואי, מרכזי טיפול ובית חולים קרוב במידת הצורך?
חיים במקום: מהן ההזדמנויות החברתיות והפעילויות המוצעות יחד עם הטיפול הרפואי והמעשי?
דיירים: האם יהיו לך חיים נוחים באותה הסביבה עם דיירי המקום?

ביקור במקום

הדרך הטובה ביותר לברר אם המקום מושך אותך הוא לבקר במתקן בהזדמנויות רבות ובזמנים שונים של היום. הקפד לדבר עם הדיירים ועם הצוות. ראשית, בקר במתקנים שיש לך בהם עניין ראשוני כדי לברר אם הם מקבלים את תוכנית התשלום שלך ואם יש להם מקום פנוי. הבא מכר לביקור אחד לפחות במתקן, ואם אפשר, עשה שניים או שלושה ביקורים.

כמה טיפים לביקור שלך:

נסה לבקר לפחות פעם אחת ללא הודעה מוקדמת, בזמן ארוחה ובסוף שבוע. זה יאפשר לך לבחון את המזון המוגש וכמה אנשי צוות זמינים בסוף השבוע.
דבר עם הדיירים ואנשי הצוות כדי לברר מהם באמת החיים במקום.
ערוך רשימה של גורמים החשובים לך ביותר, כגון:
רמת העצמאות שניתנת לך.
נוחות של הסביבה.
עלות וכיסוי ביטוחי.
נוחות לבני משפחה וחברים.
להביא חבר או בן משפחה איתך, כך שתוכל לקבל את רשמיהם.

להתכונן לשינוי

מעברים רבים שנעשו ישירות מבית החולים למתקן סיעודי מיומן הם זמניים - ממוצע של ארבעה עד שישה שבועות. עם זאת, גם במצבים זמניים, שינוי משמעותי כזה בחייך יכול להעלות תחושות של אובדן או חששות לגבי העתיד. ייתכן שתיתקל בצער על כך שיש לך פחות עצמאות ותרגיש חרדה בעזיבת סביבה מוכרת. רגשות וחששות כאלה הן מובנות ויש להן הרבה שותפים.