איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

כמה עולה בית אבות סיעודי? השוואת מחירים של בתי אבות סיעודיים

מחירו של בית אבות סיעודי נע כיום בין 14,000 ל-23,000 שקלים בחודש, תלוי במיקומו הגיאוגרפי של המוסד, האם הוא פרטי או לא, מצבו הגופני והנפשי של המטופל ועוד. מה בדיוק כולל המחיר ומהן אפשרויות התשלום?

עלות חודשית של בית אבות סיעודי

המעמסה הרבה הכרוכה בטיפול באדם סיעודי או תשוש נפש, הן פיזית והן נפשית, היא לא משהו שכל אחד או אחת יכולים להתמודד עמו. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקרובי משפחתנו שלנו, ובעיקר בהורינו היקרים שגידלו אותנו כל חיינו - וכעת אנו חשים חובה להחזיר להם ולו מעט ממה שנתנו.

אחד השיקולים העיקריים בהחלטה האם להכניס את יקירנו למוסד סיעודי, נוגע לשאלת המחיר. אין ספק שמדובר בעלות חודשית לא מבוטלת, אבל כאשר אהובנו נמצא במצב שלא מאפשר לו לתפקד בצורה רגילה - כגון תשוש, תשוש נפש, סיעודי או סיעודי מורכב - לא נוכל לטפל בו בעצמנו ובמקביל לקיים חיים תקינים (במיוחד אם אנו אנשי משפחה בעצמנו).

בהנחה שיש ברשותכם או ברשות ההורה אפיקי תשלום רלוונטיים (ראו בהמשך) - כמובן שתרצו לספק ליקירכם את המקום הטוב ביותר. בכל הנוגע למחיר השהות והמחיה בבית אבות סיעודי, התמחור הוא חודשי וכולל הכול - החל מהשהות עצמה (חדר, ארוחות ועוד), המשך בטיפולים הרפואיים ובהשגחה הצמודה וכלה בפעילויות נלוות.

רוב בתי האבות בארץ הם פרטיים, ורק מיעוטם ממשלתיים או שייכים לגופים כגון עמותות. מתוך כך מוכתבות גם עלויות השהות והמחיה בכל אחד מהסוגים הנ"ל, בהתאם למיקומו הגיאוגרפי. נכון להיום טווח המחירים בכל הארץ נע בין 14,000 ל-23,000 שקלים בחודש.

כאן המקום לציין שמחיריהם של בתי אבות סיעודיים או כאלה המיועדים לתשושים ולתשושי נפש, גבוהים במקצת בהשוואה לבתי אבות שאינם סיעודיים. זאת משום שבתי אבות סיעודיים ו/או לתשושים, נדרשים לספק שירותים נוספים הנגזרים ממצבם הסיעודי של הדיירים: השגחה צמודה, טיפול רפואי רלוונטי למצבם הספציפי, מכשור מתאים ועוד.

אפשרויות המימון / התשלום

לא תמיד המטופלים ובני משפחותיהם מסוגלים לממן את השהות והמחיה בבית האבות, בייחוד אם מדובר במוסד סיעודי או לתשושי נפש. בשל כך המדינה וגופים נוספים מציעים מספר אפשרויות מימון וסיוע לזכאים, בהתאם לקריטריונים השונים.

קוד משרד הבריאות וטרום קוד (קוד אשפוז)

מטופל שהוגדר סיעודי על ידי משרד הבריאות ואינו יכול לממן את בית האבות, יכול לבקש סיוע הנקרא "קוד משרד הבריאות".

באם יימצא כי המטופל עומד בתנאים, "ועדת זכאות" מיוחדת תקבע האם לאשר את המימון ובאיזה גובה יהיה הסכום. בהתאם לכך ייקבע לאיזה מוסד יעבור המטופל. כאן המקום לציין שלא כל המוסדות עובדים עם קוד משרד הבריאות. בתי האבות של רשת עמל ומעבר כן מאפשרים זאת ללקוחותיהם.

אצלנו ברשת בתי האבות גם מי שעדיין לא קיבל את הקוד, יכול לבקש מעמד של "טרום קוד" ולעבור למוסד הסיעודי טרם קבלת האישור ממשרד הבריאות. פרטים מלאים כאן >

מימון ממשרד הרווחה

משרד הרווחה מציע מימון למטופלים עצמאים או תשושים שאינם סיעודיים, וזאת אם המטופל או בני משפחתו מתקשים במימון המוסד הדרוש. יש להגיש בקשה במשרד הרווחה, ולאחר בדיקה תינתן תשובה אודות הזכאות וגובה המימון. פרטים מלאים כאן >

ביטוח סיעודי / מימון מחברת ביטוח

מטופל בעל ביטוח סיעודי בקופת חולים או באחת מחברות הביטוח הפרטיות, שהוגדר כסיעודי על ידי המוסד לביטוח לאומי - זכאי למימון חלקי של בית אבות סיעודי בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח. יש להתעדכן עם הגורם המבטח.

משכנתא הפוכה (במקרה של בחירה בדיור מוגן)

במידה ולמטופל ו/או לבני משפחתו אין שום מקורות כספיים המאפשרים את שהותו במוסד הסיעודי, ניתן למשכן את ביתו באמצעות משכנתא הפוכה (בהנחה שהבית אכן בבעלותו). לאחר משכון הנכס בבנק, יינתנו למטופל הכספים הדרושים למימון בית האבות. עם פטירת המטופל תימכר הדירה, הבנק יגבה את ההלוואה כולל ריבית - ומה שיישאר יעבור ליורשי המטופל.

חלופות נוספות לבית אבות סיעודי

מטופלים שאינם רוצים לעזוב את מסגרת ביתם וקהילתם, יכולים להגיש בקשה לקבלת גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת הבקשה יבוצע מבחן תלות (ADL), אשר יגדיר באיזו רמה נמצא המטופל ואילו שירותים דרושים לו.

בהינתן שהמטופל נמצא זכאי לגמלת סיעוד בהתאם למבחן התלות (וכן בהתאם לקריטריונים נוספים), הוא יוכל לקבל שעות טיפול שבועיות בביתו, באמצעות העסקת מטפל סיעודי זר או ישראלי וכן באמצעות שירותי אחות פרטית. זאת במקום להוציא אותו מביתו אל מוסד טיפול חיצוני. בנוסף, יש מצבים מסוימים בהם אפשר להמיר את גמלת הסיעוד גם בקצבה כספית.

למידע נוסף - מבחן תלות >

מימון מהקרן לרווחת ניצולי השואה (לפי חוק הסיעוד)

הקרן מסייעת לניצולי שואה באמצעות מענקים כספיים או קצבאות חודשיות, בהתאם למצבם והתאם לחוק הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי. כל מוסד סיעודי או בית אבות שעובד בשיתוף הקרן לרווחת ניצולי השואה, מציע מכסת סיוע שונה ויש להתעדכן בהתאם. רשת עמל ומעבר מציעה ללקוחותיה מספר אפשרויות מימון וסיוע באמצעות הקרן, בהתאם לעמידה בתנאים. פרטים מלאים כאן >