איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

מעבר לבית אבות סיעודי - כל מה שרציתם לדעת

מעבר לבית אבות סיעודי הוא לא מעבר פשוט עבור שני הצדדים, ויש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון ולארגן לפני המעבר

מעבר לבית אבות סיעודי כגון בית אבות בירושלים הוא לא מעבר פשוט עבור שני הצדדים, ויש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון ולארגן לפני המעבר, אפילו דברים שלא חשבתם עליהם קודם - כמו איפה מאחסנים את תכולת הבית של יקירכם? 


רגע לפני שאתם מעבירים את הקרוב אליכם לבית אבות סיעודי, בית אבות סיעודי מורכב או בית אבות לתשושי נפש, הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון ולדעת טרם המעבר - מהשיחה הראשונית, דרך הבחירה הנכונה ביותר עבורו ודרכי התשלום ועד אחסון תכולת דירה של חפציו.


הכנה מוקדמת

אל "תפילו" את המעבר לבית אבות על הקשיש. מומלץ מאוד לדבר איתו קודם, להכין אותו לקראת המעבר, לשאול מה הוא מרגיש לגבי זה ולהרגיע אותו. חשוב ומומלץ שכל התהליך יעשה בשיתוף פעולה איתו, כמובן כל עוד הוא במצב קוגניטיבי המאפשר זאת. מדובר על צעד קשה ולא פשוט עבור שני הצדדים, ולכן מומלץ לעשות אותו בהדרגה, בעדינות ותוך תמיכה מקסימלית. 


בחירה נכונה של בית אבות סיעודי

לפני שאתם בוחרים את המקום בו יקירכם עומד לגור בשנים הקרובות וסביר כי עד שארית ימיו, חשוב מאוד לבחור את המקום בצורה נכונה. יש להגיע להתרשמות, להכיר את צוות העובדים, להבין מהי שגרת היום של המטופלים, האם יש פרטיות, מהם האמצעים הבטיחותיים במקום, מהי התזונה, כמה המקום נגיש לכם ומהן שעות הביקור. מומלץ לקבל המלצות מאנשים שמכירים את המקום היטב ומרוצים ממנו, ואל תשכחו לשאול גם את הסיעודי עצמו האם המקום מוצא חן בעיניו - בסופו של דבר הוא יצטרך להתגורר שם. בדקו כמה מקומות לפני שאתם בוחרים את האחד. 


בירוקרטיה ותשלומים

מעבר לבית אבות סיעודי הוא לא זול, וצריך להבין בדיוק מהי הבירוקרטיה ואילו עזרות אתם יכולים לקבל מהמדינה ומהביטוחים שלכם. יש ליצור קשר עם רשויות הרווחה, משרד הבריאות ולעתים גם עם קופות החולים והביטוחים הסיעודיים של החולה. כל אלו יכולים לעזור לכם לכסות את התשלום החודשי וכן הוצאות טיפוליות שונות, וכך להקל באופן משמעותי על הפן הכלכלי של המעבר. בדקו היטב את כל האפיקים הבירוקרטיים והכלכליים, והבינו מה בדיוק מגיע לכם מהמדינה ומהביטוחים. 


מה עושים עם החפצים?

הרבה פעמים מפנים דירה בעת המעבר לבית אבות, אך אז נותרים עם חפצים רבים וריהוט שאין מה לעשות איתו. דרך אחת היא למכור את הריהוט הזה, אך אנשים רבים מעדיפים לשמור את החפצים, הריהוט והציוד לצרכים עתידיים או להעברה לבני משפחה. במקרים כאלו, אפשר לשכור מחסן במתחם מחסנים להשכרה כגון מחסנים להשכרה בחולון, חיפה, ירושלים וכל רחבי הארץ ולאחסן את כל הציוד במחסנים לאחסון תכולת דירה. מחסנים לאחסון תכולת דירה אלו מתחמי מחסנים הפזורים ברחבי הארץ, ומאפשרים לשכור מחסן בנפחים משתנים לפי הצורך ובו לאחסן את החפצים החשובים לטווח קצר או ארוך. מחסן לאחסון תכולת דירה יאפשר לכם שקט נפשי בידיעה שהציוד החשוב נשמר. כמובן, חשוב לבחור במתחם אחסון תכולת דירה שהוא מאובטח ונקי.