איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

מטפלים סיעודיים בבית

אצל משפחות רבות מגיע הרגע בו נזקקים לבחור מטפלת סיעודית לקשישים שתסייע לקשיש בשגרת חייו. רגע זה עשוי להיות מלווה לעיתים בלא מעט מתח וחרדה לכל הצדדים, בעיקר בשל העובדה שמדובר בשינוי מרחיק לכת באורח החיים.

הסיוע שיתקבל כולל הכנסת מטפל סיעודי או מטפלת סיעודית לתוך חייו של הקשיש, שילווה אותו במשך חלק ניכר מהיום. לפיכך חיוני לבצע בחירה קפדנית שתעזור לכל הצדדים לצלוח את השינוי בצורה הטובה והנעימה ביותר. בסופו של דבר, נוכחותם של מטפלים לקשישים יכולה להקל מאוד על חייהם ולספק שקט נפשי למשפחה.

טיפול בקשישים שונה מטיפול באוכלוסייה צעירה יותר. ההבדל הגדול טמון בבעיות הבריאות הרבות מהן סובלים הקשישים. מחלות שהיו פשוטות קודם לכן יכולות לקבל סיבוכים שונים, וישנו ברוב המקרים ריבוי של מתן תרופות.

בעיות כרוניות שונות נוטות להופיע, לרבות פגיעה בשמיעה ובראייה. כל המצבים האלו מצריכים התייחסות, ידע וניסיון. כדי לנסות להעניק לקשיש את איכות החיים הגבוהה ביותר, הכלל הראשון הוא להעסיק מטפל או אחות צמודה אשר מתאימים לצרכים האישיים של כל קשיש. בצורה כזו כל קשיש יוכל ליהנות ממטפל, אשר מתמחה בצרכים הייחודיים שלו.

כשניגשים לחברת סיעוד כדאי לערוך רשימה של צרכים, אשר כוללת מידע רפואי יחד עם מידע אישי על אורח החיים. בנוסף, מומלץ לשתף את הקשיש בהחלטה ככל הניתן, כדי לעזור לו לייצר התאמה מרבית עם המטפל. לאחר מכן כדאי להתעמק ולבצע בחירה קפדנית וחכמה של מטפל לקשיש.

בבואנו לבחור מטפל לקשיש חשוב לשקלל גם את הרושם הראשוני שהשאיר המטפל, וזאת יחד עם יצירת מספר מפגשים בין הקשיש למטפל על מנת לבחון את מידת הכימיה ביניהם. ההמלצה על פי רוב היא גם ללכת על האמצע בכל הנוגע לגיל ולניסיון של המטפל, משום שמטפלים צעירים הם לרוב חסרי ניסיון, בעוד שאצל המבוגרים יותר עשויה להופיע מידה מסוימת של שחיקה; לכן הבחירה המוצלחת ביותר בדרך כלל תהייה סוג של אמצע.

חשוב במיוחד גם לבצע את התהליך מתוך דיאלוג עם הקשיש, המטפל וחברת הסיעוד על מנת שתקופת השינוי תעבור בצורה קלה ונעימה ככל הניתן לכל הצדדים.