איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

אילו מחוות תוכלו לעשות בשביל יקירכם השוהים בבית אבות סיעודי?

קשישים שמגיעים למצב של טיפול סיעודי בבית אבות נתקלים באתגרים גדולים, הנובעים מהשינוי החד בחיים והניתוק משגרת החיים לה היו רגילים.

קשישים שמגיעים למצב של טיפול סיעודי בבית אבות נתקלים באתגרים גדולים, הנובעים מהשינוי החד בחיים והניתוק משגרת החיים לה היו רגילים. אם אתם רוצים לשמח אותם, דעו שמחוות קטנות ומתוקות הן שמיים וארץ עבורם, יכולות לעשות להם את היום ולעזור להם להבין שיש מי שחושב עליהם בכל זמן.

אם אין לכם רעיון, יש כמה מחוות שתמיד יעבדו - מאוכל מנחם, שיתוף של תמונות משעשעות כלליות ושל בני המשפחה וביקורים חשובים.

אוכל ביתי

יש משהו באוכל ביתי שהוא ממש כשמו כן הוא - ביתי. לכן, אפשר לומר בקלות שאוכל ביתי מנחם את כולם,  וזה לא משנה בני כמה הם או מה מצבם הרפואי. אוכל ביתי שהיקרים עליכם אוהבים יגרום להם להרגיש רגע בבית, ויותר מזה יגרום להם להרגיש שהם חשובים לכם ושאתם חושבים עליהם, וללא ספק יחמם להם את הלב. נסו לחשוב על מאכלים שהם אוהבים ויישמחו לקבל, וקחו בחשבון את מצבם הרפואי ואת ההגבלות שאולי יש להם (אם קשה להם לאכול, כדאי ללכת על דברים רכים, לצורך הדוגמה). כמובן, וודאו שזה בסדר מצד בית האבות להגיע עם האוכל. לא משנה מה אתם מכינים, אין ספק שהם ירגישו את האהבה בכל ביס!

אלבום תמונות

קשישים רבים שמגיעים לבית אבות סיעודי כגון בית אבות בירושלים או בית אבות בכפר סבא מתנגדים תחילה למעבר. הם מפחדים מאובדן העצמאות, מהזיקנה, מהשינוי החד באורח החיים שלהם וכל הכלול בזה. חלקם חוששים גם מהניתוק מהמשפחה ומכל מה שהם מכירים. אלבום תמונות מושקע יזכיר להם שזה לא המצב, שאתם מקיפים אותם תמיד ושאתם תמיד שם בשבילם. אלבום עם תמונות מכל השנים, שלכם, של הנכדים ושל כל הקרובים, יגרום להם להרגיש אהובים ויזכיר להם את הדרך שעשו בחיים. הם יוכלו להציץ באלבום בכל הזדמנות שיחושו געגוע, וכמובן להשוויץ בפני כל החברים החדשים!

להרגיש בבית בבית האבות

נסו לגרום ליקרים לכם להרגיש בבית גם כשהם נמצאים בבית אבות ותחת טיפול סיעודי. נסו להפוך את מקום המגורים שלהם לכמה שיותר חמים וביתי - זה יכול להיות באמצעות צבעים חמים, קישוטים מסוימים, ציורים של הנכדים על הקירות, ספרים שהם אוהבים על המדף וכל מה שיגרום להם להרגיש שהם באמת בבית, ולא בטיפול סיעודי. הרגשה של בית היא מחווה חשובה שכל קשיש יעריך, שכן היציאה מהבית לבית אבות היא לא פשוטה.

ביקורים תכופים

אולי המחווה הכי טובה שתוכלו לעשות לקשישים הנמצאים בטיפול סיעודי בבית אבות הוא לבקר אותם באופן תדיר, ולהביא אתכם את כל מה שהם אוהבים - מוזיקה שמחה שהם אהבו לאורך השנים, את הנכדים שהם כל כך אוהבים ולא ממש יוצא להם לראות, תמונות, מאכלים, סיפורים על החיים שלכם וכל דבר שעושה להם טוב ושאכפת להם ממנו. הביקורים האלו הם האוויר לנשימה של קשישים רבים בבית האבות, ולכן אל תשכחו להקדיש את הזמן הראוי ולוודא שהם יודעים שאתם חושבים עליהם ורוצים לבלות איתם.